پیشگیری از پوسیدگی دندان ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 17 بهمن 1400
بازدید : 183
نویسنده : mozhgan

برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها ابتدا باید با عوامل متعددی که در پوسیدگی دندان ها نقش دارند آشنا شویم. اگر شما مایلید  طرح لبخند زیبا داشته باشید ، بهتر است از عواملی که باعث پوسیدگی دندان می شود پیشگیری کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی

عوامل پوسیدگی دندان عبارتند از :

  • ژنتیک و جنس دندان ها
  • نوع تغذیه
  • نحوه قرار گیری دندان ها
  • ترشح اسیدی بزاق
  • عمق شیارها در تاج دندان
  • رعایت بهداشت دهان و دندان

بیشتربخوانید... عملکرد ارتودنسی چگونه است؟

شروع پوسیدگی های دندان از شیار ها و فرورفتگی های عمیق سطح جونده 

تقریبا 95% از مواد غذایی بعد از هر وعده غذا و پس از تجزیه ما بین دندان ها حبس می شوند.  سپس تبدیل به اسید شده و باعث پوسیدگی دندان ها می شوند . بنابراین لازم است که مانده مواد غذایی را پس از صرف هر نوع خوراکی هر چه سریعتر از دهان خارج کنیم و دندان هایمان را مسواک کنیم .  اما 80% از پوسیدگی ها مربوط به جایی است که خارج از قلمرو مسواک و خمیر دندان حاوی فلوراید است . این پوسیدگی ها از شیار ها و فرورفتگی های سطح جونده دندان شروع می شوند و کم کم راه نفوذ خود را به بقیه سطوح دندان باز می کنند . مانده مواد غذایی به اسید تبدیل می شود و به تبع باعث پوسیدگی دندان ها و به دنبال آن دندان درد خواهند شد . درمان خانگی برای دندان درد می تواند تا زمانی که شما به یک دندانپزشک ترمیمی خوب  مراجعه می کنید ، مفید واقع شود.

بیشتربخوانید... جلوگیری از پوسیدگی دندان حین ارتودنسی

مقاوم سازی دندان به روش فلوراید تراپی

دندان سالم و بدون شیار از یک سیستم دفاعی به نام مینای دندان برخوردار است . مینای دندان در برابر نفوذ غذا به سطوح داخلی دندان ها جلوگیری کرده و مانند سدی مانع از ورود و حبس مواد غذایی به قسمت های میانی دندان ها می شود .  اگر مینای دندان ضعیف باشد باکتری ها در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به پوشش سخت مینا نفوذ کرده و از راه شیارها و فرو رفتگی های دندان ها وارد شده و راه خود را به بقیه سطوح دندان ها باز می کنند . بنابر این بهتر است برای داشتن دندان های سالم و قوی ابتدا بهداشت دهان و دندان را رعایت کنیم. سپس پوشش سخت مینا را به روش فلورایدتراپی مقاوم سازی کنیم  . فلورایدتراپی ایجاد پوسیدگی را در دندان ها متوقف کرده.  حتی در پاره ای از موارد فرایند فرسایش دندان ها را معکوس می کند . به وسیله  فلورایدتراپی به شرط مسواک زدن پس از هر وعده غذایی تا 80% ازپوسیدگی ها جلو گیری می شود .

منبع: متخصص ترمیم و زیبایی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com